Marianne Solivan (USA) – zpěv,
Walter Fischbacher (USA) – klávesy
Petr Dvorský (CZ) – kontrabas
Ulf Stricker (CZ) – bicí  

Marianne si sice nepamatuje iniciační okamžik, který ji přivedl k jazzu, jemuž se dnes věnuje, ale říká: "Prostě mne to jednou samo nakoplo". Je to ta stejná ryzost prohlášení, jež charakterizuje i její hudební styl. Neomylný swing Elly Fitzerald, odvaha Betty Carter, střídmá věcnost Carmen McCrae, to vše najdete v hlase Marianne Solivan, který trumpetista Jeremy Pelt nazývá "moderním paradigmatem, po němž všichni jazzoví zpěváci bytostně touží."



Narodila se v newyorské čtvrti Queens, poté její rodina žila ve Venezuele a New Jersey, aby se nakonec usadila v Massachusetts, kde Marianne navštěvovala střední školu. Již zde začala zpívat, studovala soukromě klasický zpěv a objevovala se v lokálníh hudebních a divadelních produkcích. Po maturitě nastoupila na bostonskou konzervatoř se zaměřením právě na hudební divadlo. Po prvním ročníku si ale Solivan vzala volno na rozmyšlenou a tři roky vůbec nezpívala. Rozhodnutí pokračovat ve studiu zpěvu a vrátit se zpět do školy se časově shoduje s objevem vokálu, který se stal její největší inspirací: jde o hlas legendární Elly Fitzgeraldové. Sama vzpomíná: "Koupila jsem si čtyři nejpodivnější nahrávky pro jazzového nováčka: jednu z těch mnoha Elliných kompilací, záznam Dominique Eade, jedno slavné CD Niny Simone (Nina Simone Sings The Blues and At the Village Vanguard) a album Betty Carterové. Fitzgeraldová na ni ovšem udělala největší dojem: "V jejím hlase je vždy obrovská naděje, i když třeba zpívá smutné balady," dodává.

Solivan sice zpívala odlehčený pop, když nastupovala na věhlasnou bostonskou Berklee College of Music, ale rychle se rozhodla, že se chce naučit vše o hudbě jménem jazz. Získala zde dvojitý titul v oboru hudební představení a hudební vzdělávání, a vyučovala zde poté po dobu jednoho roku. Poté nastoupila na New England Conservatory (Konzervatoř státu Nová Anglie), kde získala vytoužený magisterský titul v oboru jazzu. Vyzbrojena dvěma prestižními tituly a impozantním talentem, se Marianne Solivan přestěhovala v roce 2007 zpět do svého rodného města a již o dva roky později bodovala ve finále newyorské Jazzmobile Vocal Competition (pěvecké soutěže Jazzmobile). V letech 2009 a 2011 procestovala Francii jako zpěvačka v inovativní hudební inscenaci Shakespearovy hry Julius Caesar.
Marianne Solivan zvládá vše: od velkých jazzových festivalových pódií a zpívání s big bandy, přes hraní v tradičních newyorských jazzových klubech se svou kapelou, až po intimní recitály v luxusních manhattanských restauracích, kde je doprovázena pouze pianistou. Bez ohledu na místo a obsazení jsou milovníci jazzové hudby vždy uchváceni jejím zvukem a stylem. Ne všichni jsou schopni formulovat, co je stejně jako výše zmíněho Jeremyho Pelta na Marianne Solivan přitahuje a fascinuje, ale jednoduše řečeno: “Jsou prostě nakopnuti”.




MARIANNE SOLIVAN (USA/CZ)

Koncert přední newyorské jazzové zpěvačky.

Kategorie: Koncert
Místo konání: Komorní klub, Velflíkova 8, Ostrava-Hrabůvka, 700 30
Prodejní místa: Kulturní dům K-TRIO , Komorní klub , OstravaInfo!!!

KD K-TRIO: pondělí - pátek 8.00 - 19.00 (přestávka 11.30 - 12.00 a 14.15 - 14.45), sobota 8.00 - 12.00
Komorní klub: pondělí, úterý, čtvrtek 8.00 - 14.00, v den akce od 18.30 

Vstupné:
200 Kč

Marianne Solivan (USA) – zpěv,
Walter Fischbacher (USA) – klávesy
Petr Dvorský (CZ) – kontrabas
Ulf Stricker (CZ) – bicí  

Marianne si sice nepamatuje iniciační okamžik, který ji přivedl k jazzu, jemuž se dnes věnuje, ale říká: "Prostě mne to jednou samo nakoplo". Je to ta stejná ryzost prohlášení, jež charakterizuje i její hudební styl. Neomylný swing Elly Fitzerald, odvaha Betty Carter, střídmá věcnost Carmen McCrae, to vše najdete v hlase Marianne Solivan, který trumpetista Jeremy Pelt nazývá "moderním paradigmatem, po němž všichni jazzoví zpěváci bytostně touží."



Narodila se v newyorské čtvrti Queens, poté její rodina žila ve Venezuele a New Jersey, aby se nakonec usadila v Massachusetts, kde Marianne navštěvovala střední školu. Již zde začala zpívat, studovala soukromě klasický zpěv a objevovala se v lokálníh hudebních a divadelních produkcích. Po maturitě nastoupila na bostonskou konzervatoř se zaměřením právě na hudební divadlo. Po prvním ročníku si ale Solivan vzala volno na rozmyšlenou a tři roky vůbec nezpívala. Rozhodnutí pokračovat ve studiu zpěvu a vrátit se zpět do školy se časově shoduje s objevem vokálu, který se stal její největší inspirací: jde o hlas legendární Elly Fitzgeraldové. Sama vzpomíná: "Koupila jsem si čtyři nejpodivnější nahrávky pro jazzového nováčka: jednu z těch mnoha Elliných kompilací, záznam Dominique Eade, jedno slavné CD Niny Simone (Nina Simone Sings The Blues and At the Village Vanguard) a album Betty Carterové. Fitzgeraldová na ni ovšem udělala největší dojem: "V jejím hlase je vždy obrovská naděje, i když třeba zpívá smutné balady," dodává.

Solivan sice zpívala odlehčený pop, když nastupovala na věhlasnou bostonskou Berklee College of Music, ale rychle se rozhodla, že se chce naučit vše o hudbě jménem jazz. Získala zde dvojitý titul v oboru hudební představení a hudební vzdělávání, a vyučovala zde poté po dobu jednoho roku. Poté nastoupila na New England Conservatory (Konzervatoř státu Nová Anglie), kde získala vytoužený magisterský titul v oboru jazzu. Vyzbrojena dvěma prestižními tituly a impozantním talentem, se Marianne Solivan přestěhovala v roce 2007 zpět do svého rodného města a již o dva roky později bodovala ve finále newyorské Jazzmobile Vocal Competition (pěvecké soutěže Jazzmobile). V letech 2009 a 2011 procestovala Francii jako zpěvačka v inovativní hudební inscenaci Shakespearovy hry Julius Caesar.
Marianne Solivan zvládá vše: od velkých jazzových festivalových pódií a zpívání s big bandy, přes hraní v tradičních newyorských jazzových klubech se svou kapelou, až po intimní recitály v luxusních manhattanských restauracích, kde je doprovázena pouze pianistou. Bez ohledu na místo a obsazení jsou milovníci jazzové hudby vždy uchváceni jejím zvukem a stylem. Ne všichni jsou schopni formulovat, co je stejně jako výše zmíněho Jeremyho Pelta na Marianne Solivan přitahuje a fascinuje, ale jednoduše řečeno: “Jsou prostě nakopnuti”.




Místo konání

Komorní klub
Komorní klub
Velflíkova 8, Ostrava-Hrabůvka, 700 30

Komorní klub se nachází v reprezentativních prostorách historického objektu v Jubilejní kolonii. Pořádáme zde zejména koncerty bluesové, jazzové a vážné hudby, cestopisné i vzdělávací přednášky. V době konání akcí je pro návštěvníky k dispozici příjemná minikavárna. V roce 2018 zde byla otevřena také pobočka Senior Point

Akci pro Vás organizuje

Dominika Odrobiňaková
Dominika Odrobiňaková
referentka pro program
Tel.: 596 739 225, 702 250 659

Podobné akce

MELANIE SCHOLTZ QUARTET

celosvětově nejúspěšnější a mezinárodně nejprestižnější jazzová zpěvačka
21.09.2020, 19:00
Vstupné: 200 Kč

JOSEF ZÍMA

koncert nekorunovaného krále české dechovky
02.10.2020, 17:00
Vstupné: 120 Kč
Odběr informací o nových akcích

Dostávejte informace o nových akcích a mějte tak přehled o tom, jaké akce organizujeme