Jarní pozdravy Zuzany Kaiser

22. 4. 2020

Krásný den všem!

Protože na nás stále dopadají různá omezení, která nám brání v některých našich běžných návycích, připravila jsem si pro vás dvě krátká videa, za pomoci kterých si můžete společně se mnou zacvičit odkudkoli. Ať už jste tedy doma, na zahrádce nebo se vydáte do přírody, nezapomeňte pečovat o svou fyzickou kondici stejně jako o svého ducha.

Vaše Zuzana Kaiser


8. 4. 2020

Moje milé,
myslím na vás po celou dobu naší nucené kurzovní absence. Pro mnohé z vás to jistě není lehké období. Také paradoxně jarní dny plné sluníčka, ale se značně kolísajícími teplotami, mohou u mnohých způsobovat nepříjemné zdravotní potíže. Těmi nejčastějšími jsou změny krevního tlaku. Proto si dovolím jednoduchý mini návod, jak si s tlakem poradit, a to nejen na jaře. V žádném případě to není návod na vysazování předepsané medikace.

Při vysokém krevním tlaku:
Lehneme si pohodlně na zem s nataženýma nohama, pažemi podél těla. Dlaně otočíme do země a mentálně stahujeme tlak z horní části těla dolů, do země.

Při nízkém krevním tlaku:
Lehneme si pohodlně na zem s nohama nataženýma, pažemi podél těla. Dlaně vytočíme ke stropu. Mentálně tlak vytahujeme vzhůru.

V klidu ležíme, dýcháme, dokud nepocítíme zlepšení. Postupně se posadíme a následně se opatrně postavíme.

Je dobré uvědomit si, že také ataky strachu a paniky, mnohdy nevědomé (často jako důsledek negativních zpráv), zvyšují srdeční tep a tlak. Proto k uklidnění využijte některou z dechových technik. Cvičit můžete v sedě i v leže.

Dechové cvičení pro uklidnění:
Pohodlně se posaďte/položte, v sedu je páteř vždy vzpřímená. Zhluboka se dva až třikrát nadechněte a dlouze intenzivně vydechněte. Poté přejděte do plynulého klidného dýchání, které nemá být mělké. Začněte sledovat svůj dech, jak se mění poloha břicha a hrudníku při nádechu a při výdechu… Sledujte, kam až se vaše tělo naplňuje vzduchem… Sledujte, jak se mění pocity při postupném plynulém výdechu… Nádech – výdech, nádech – výdech… Tak je to správně. Nádech – světlo, výdech – klid... Každý nádech vám přináší dávku osvěžení, každý výdech vám přináší hlubší uklidnění… Pokud usnete, tzv. „se ztratíte“, nic se neděje. Pokračujte dále ve vědomém dýchání tam, před usnutím. Vše je v pořádku. Dýchejte vědomě, sledujte svůj dech.

Také si můžete lehnout na záda, ohnout nohy v kolenou s chodidly u sebe, kolena vytočit do stran a chodidla spojit. Dlaně si položte zlehka na podbřišek, nebo každou dlaň jinam (např. břicho – srdeční oblast). Opět vědomě a klidně dýchejte. Tato poloha uvolňuje napětí v bederní části páteře a v kyčelních kloubech. Rovněž navozuje pocit klidu.

A připomenutí na závěr:
Eliminujte sledování zpráv, obklopujte se příjemnou atmosférou, například i vhodnou hudbou. Tvořte, věnujte se koníčkům, zacvičte si, zazpívejte, zatelefonujte si s kamarádkou a dopředu zavrhněte katastrofická témata, věnujte se kvízům, stolním hrám… Možností je mnoho.

Přeji vám všem pevné zdraví a radostnou mysl.
Zuzana Kaiser



1. 4. 2020

Milé ženy, cvičenky!

Srdečně vás všechny zdravím a jsem ráda, že mohu být prostřednictvím moderních technologií s vámi v kontaktu.

Dny jsou pro všechny neobvyklé, přinášejí nám zcela nové zkušenosti. Tou nejzásadnější zkušeností je poznání, nepodléhat tlakům a tím strachům. Strach je, jak víte, velmi omezující a destruktivní emoce. Současné dny nás učí být více vnímavými k sobě, svým tělům a mysli, ke svým skutečným potřebám... Znát a orientovat se v příčinách je podmínkou toho, abychom nic nepodceňovali, ale ani abychom nic nezveličovali. Jak se říká, zapojit selský rozum.

Protože všem je jasné, že prevence a podpora imunity jsou na prvním místě, přikládám několik osvědčených rad a omlouvám se za plýtvání časem těm, kteří toto znají a praktikují:

1. Každé ráno si proveďte výplach nosních dírek. Zní to nepříjemně, ale je to jednoduché. Do sklenky si nalejte necelé dvě deci vody (nejlépe odstáté, zpočátku i vlažné), ve které rozmícháte malou lžičku soli (pokud snesete, můžete i více), lépe mořské než obyčejné kamenné kuchyňské. Nad umyvadlem si nalejte vodu do dlaně a za současného stisknutí jedné nosní dírky, nasajte vodu otevřenou nosní dírkou. Potom uvolněte uzavřenou nosní dírku a vodu vysmrkněte. Následně i z nosní dírky, kterou jste vodu nasáli. Nosní dírky střídejte.

Nosní dírky si můžete vytřít tamponem namočeným v teplé a slané vodě. Alergici mohou nosní dírky, jejich okrajové části, vytřít olejem. Alergeny aj. prachové částice se tam "nalepí" a stačí jen průběžně vysmrkávat.

Nebojte se, zvyknete si, a hlavně to skutečně pomáhá! Virům v nose či dutině ústní trvá 2-3 dny, než se uchytí a rozvine se infekce. Průplachy i kloktáním zabráníte vzniku infekce.

2. Důkladně se vysmrkejte.

3. Kloktejte 2x denně slanou vodu, nebo vodu s propolisem (pokud nejste alergičtí na včely). Také můžete kloktat koloidní stříbro, nebo šalvějový roztok. 

4. Vitamíny a minerály upřednostňujte ty přírodní, zpracované šetrným způsobem. Denně přijímejte vitamín C nejlépe se zinkem, který napomáhá tělu s jeho zpracováním. Přípravky jako ACEROLA, CAMU nebo RAKYTNÍK mají veliký obsah čistého přírodního C. Také indický angrešt - AMALAKI.  

V případě posílení dýchacího ústrojí a jeho detoxikace volte raději tinktury. V nabídce našich firem si jistě vybere každý (Serafin, Naděje p. Podhorné, Grešík, Popov aj.).

Výborné jsou čaje z černého bezu (pocením se tělo detoxikuje), šalvěje, mateřídoušky či dobromysli. Nezapomínáme ani na zázvor! Je silně antibakteriální a dovede zabrzdit i viry. Kromě nápoje je vhodné jeho žvýkání, denně.  A pro lepší využití látek podporujících organismus v boji s viry, výše uvedené čaje slaďte medem. 

Zapátrejte v nabídce osvědčených firem a zařaďte přípravky z hub (lesklokorka, kordyceps, čaga, houževnatec).                                                    

Ještě jeden tip, a to horká koupel nohou. Připravte si lavor s natolik teplou vodou, abyste udrželi chodidla ponořená po kotníky a konvici s horkou vodou, kterou budete do lavoru dolévat. Do lavoru s vodou můžete přidat sůl, nebo 5-10 rozdrcených stroužků česneku. Nohy si můžete máčet půl hodiny. Účinek je detoxikační, podporuje imunitu. 

5. Z potravin upřednostňujte vařenou kořenovou zeleninu v podobě vývarů a rozmixovaných svačinkových polévek. Vylučte potraviny, které ochlazují. Hojně konzumujeme luštěniny a obiloviny - vločky, kuskus, kroupy...

Při přípravě jídel používejte kurkumu. Kurkumin podporuje obranyschopnost organismu, zlepšuje trávení a pomáhá při problémech s klouby.

Nu a nezapomínáme na cvičení! Protože pohybu máme nyní poskrovnu, vynahradíme si to chůzí na místě. Pustíme si k tomu hudbu a střídáme při chůzi výšku kolen. Zapojíme intenzivní pohyb pažemi! 

Po vydýchání může následovat cvičení v sedu na židli. O tom příště.

Buďte všechny zdrávy a jasné mysli! Opatrujte se!
Vaše Zuzana Kaiser